Belső értékeink…

Gyakran halljuk és MI is azt valljuk, egy cég értékét és sikerét a benne dolgozó kollégák sikeressége is befolyásolja!

Az elmúlt hónapokban számos új munkatárs és vezető csatlakozott a MENTON Jobs csapatához, így szeretnénk a jövőben teamünkből egy-két kollégát bemutatni és ismertetni, miért választott minket, milyen jövőképet lát maga előtt cégünknél!

Kis László közvetítési üzletágvezető kollégánkat kértük fel, hogy mondja el, milyen út vezetett hozzánk, miért csatlakozott a MENTON Jobs csapatához!

Kis László vagyok a MENTON Jobs Közvetítési Üzletágvezetője, ahol az innovatív toborzási és recruitmentstratégiai megoldások kialakításával segítem a vállalat partnereit!”

Milyen tapasztalattal rendelkezem és mi a célom?

De tekintsünk egy picit vissza!

Mesélnél nekem karrierutadról és hogyan jutottál el a MENTON Jobs Közvetítési Üzletágvezetői pozíciójáig?

Vezetői pályafutásomat a Talentify Co. Kft-nél kezdtem, mint toborzási vezető és ügyvezető igazgató. Itt a vállalat teljes körű toborzási és üzletfejlesztési stratégiájának vezetése, a nemzetközi piacok (CEE és GCC régiók) toborzási-megoldásainak menedzselése volt a feladatom, de már itt is foglalkoztam AI-alapú rendszerek bevezetésével, használatával a toborzási hatékonyság növelése érdekében. Ezt követően lettem a MOL Csoport magyarországi toborzási vezetője, ahol egy 20 fős toborzási csapatot irányítottam. Itt a fő feladatunk a toborzási irányelvek meghatározása, a toborzási lehetőségek bővítése volt, emellett elkezdtük a toborzási KPI-okat is kialakítani a stratégiai HR célok teljesítése érdekében. Feladatunk volt továbbá az ATS, illetve az online és offline toborzási eszközök fejlesztése (például toborzási eszköztár kialakításával).

2024. júliusában csatlakoztam a MENTON Jobs Kft-hez, mint Közvetítési Üzletágvezető. Fő feladatom a stratégiai üzletági és toborzási folyamatok fejlesztése. Ennek során különös hangsúlyt fektetek csapatommal az AI- és technológiai alapú keresési módszerek alkalmazására a gyorsabb és pontosabb toborzás érdekében, szorosan együttműködünk a partnerekkel és a cégvezetéssel a toborzási célok elérése érdekében, folyamatosan optimalizáljuk a toborzási és kiválasztási folyamatokat a vállalati ügyfél elégedettség növelése érdekében.

Mi motivált a karriered kezdetén, és mi motivál most?

Fő motivációm a kezdetekkor is az volt, hogy segíthessek az embereken, hogy megtalálják a karrierútjukat, a számukra megfelelő pozíciót. Ez a motiváció hajt a mai napig, amit azóta főleg az alkotásvágy egészített ki, a fejlesztések, innovációk, a megfelelő folyamatok szerinti működés és a hatékonyság maximalizálása a technológia segítségével.

Milyen kihívásokkal találkoztál a nagy volumenű toborzási projektek vezetése során, és hogyan oldottad meg ezeket?

Sok esetben ilyen a nagy volumenű projekteknél kihívásokkal teli pozícióra gyorsan kell minőségi munkavállalót biztosítani. Ehhez kétségtelenül hatékony toborzásra van szükség akár a partnernél, de akár házon belül is. Ezek azok a helyzetek, amikor kiléptünk a szokásos toborzási keretekből, új forrásokat és új utakat találva meg. Itt kezdődött az, hogy innovatív technikákat szoftvereket, szűrőket alkalmaztunk, amivel olyan jelölteket érünk el, akiket a konkurencia nem.

Milyen szerepet játszik az AI és az automatizált toborzási technológiák a munkádban?

A mindennapokat befolyásolja. Ez most már a 21. században, a jelen toborzási kihívásokkal és a jelen piaci helyzetben kihagyhatatlan technológia, amit fejleszteni, finomhangolni kell, nem csak használni. Enélkül már nem tudsz hatékony lenni és nem tudod megőrizni a versenyelőnyödet. Csak ezek használatával tudunk a legjobb jelöltekhez eljutni. Fontos mindset, hogy az AI -t ne megváltónak, de ne is ellenségnek tekintsük, kicsit inkább olyan, mint egy jó gyakornok, akire rá lehet bízni sok olyan feladatot, amivel időt tudunk megspórolni, hatékonyságot tudunk növelni.

Hogyan használod az adatvezérelt stratégiákat a toborzási folyamatok optimalizálása érdekében?

Elsődleges feladatunk, hogy szamon tartsuk és figyelni tudjuk a piaci trendeket, ezek nyomvonalán tudunk hatékonyan toborozni a mai munkaerő piacon. Ezáltal muszáj olyan keretrendszert kialakítani, ahol látom hol tartanak a folyamatok, miben kell fejlődni, hol működünk jól, mi nem hatékony. A folyamatok, riportrendszerek segítségével nem csak a saját működésünket látjuk, hanem a piac dinamizmusát is.

Ezeket a riportokat is folyamatosan figyelni, fejleszteni kell, mindig jöhet új trend, új helyzet ami miatt egy pillanat alatt válhat elavulttá pl. egy riport rendszer.

Mik a legnagyobb változások, amelyeket a toborzási iparágban látsz most, és hogyan alkalmazkodik ehhez a MENTON Jobs?

A gazdasági visszaesés miatt átrendeződött a munkaerő piac, ennek ellenére még rengeteg olyan új és meglévő pozíció van a piacon, ami nehezen betölthető, vagy kevés a szakember. Erre hat a külföldre kivándorlás is, kezd kicsit kannibalizálódó piac kialakulni a régióban. A MENTON Jobs rugalmasságával, fejlesztéseivel, innovációival olyan pozíciókat is be tudunk tölteni, ahol 2 éve nem talál a partner embert. Példám erre a közelmúltból, hogy három hónap alatt találtunk németül beszélő, tapasztalt villamosmérnököt a déli régióba, azzal a feltétellel, hogy a jelöltnek a németországi kiküldetéseket is vállalni kell. Előttünk a partner öt toborzó céget bízott meg és két éve nem találtak embert.

Miben látod a legnagyobb előnyét az AI-alapú keresési technikák alkalmazásának a hagyományos módszerekkel szemben?

Semmiképpen sem állítanám szembe a hagyományos módszert az AI alapú kereséssel, mert a kettő kéz a kézben működik. Az AI segítségével rengeteg időt tudunk megspórolni, több jelöltet tudunk a piacról megszólítani, sokkal mélyebben meg tudjuk szűrni a piacot. Ezek mellett fontos, hogy megmaradjon a HR emberi tényezője a toborzási folyamatban. 

Milyen trendeket látsz a jövő toborzási folyamataiban, és hogyan készül ezekre a MENTON Jobs?

Aki ebben az automatizált, gyors infó áramlású időkben kihagyja ezeket az eszközöket, az le fog maradni. A technológia megfelelő és tudatos használatával a jelöltek szűrése során egy viszonylag szűk piacon is hatékonyan tudjuk megtalálni a megfelelő jelölteket a cégek számára. A MENTON Jobs már rálépett a toborzás jövőjébe vezető útra az innovatív eszközök használatával. Ezzel hamarosan elérjük, hogy 2-3 évvel a piac előtt járjunk.

Hogyan segít a MENTON Jobs javítani a vállalati ügyfél elégedettséget a toborzási és kiválasztási folyamatok optimalizálásával?

Toborzási folyamatunkat a partnerrel minden esetben szinkronizáljuk, hiszen ahhoz ők is kellenek, hogy gyors és hatékony legyen a toborzás folyamata. Volt rá példa, hogy míg három nap alatt találtunk jelöltet, a partnernél hónapokig húzódott el a folyamat. De ha együtt tudunk haladni, akkor gyorsan tudunk sikert elérni közösen, hogy a megfelelő ember a megfelelő pozícióba kerüljön.

Ha ügyfél lennél, miért választanád a Menton Jobs közvetítési szolgáltatását?

Mert a háttérben húzódó toborzási technikai hozzáférések és folyamatok révén olyan szolgáltatást nyújt a MENTON Jobs, amit nem sokan tudnak a piacon, ezzel gyorsan, hatékonyan, minőségi jelöltet tudunk biztosítani. Vagyis, ha a partnernek gyorsan kell a munkatárs és komoly a felvételi szándék, akkor mindenképpen előnyre tudnak velünk szert tenni.

Köszönjük Laci a bemutatkozót, a részletes válaszokat, valamint a lendületes és sikeres munkát, melynek eredményeképp a közvetítési üzletágunk hatékonyan működik, partnereink legnagyobb megelégedésére! 🙂

További sok sikert és jó munkát kívánunk!

MENTON JOBS, a megbízható megoldás!

További bejegyzések:

Épp a háború kitörése előtt 1 nappal kaptuk meg a minősített foglalkoztatói státuszt, ami alapján újabb 9 országból
Hegesztő, varró, újabban idős- vagy gyermekgondozó pozíciókba –, valamint az agráriumba is sokszor kell toborozni külföldről.
Nincs félnivalójuk a távol-keleti munkásoktól sem a vállalkozásoknak, sem a munkavállalóknak, ez személyes meggyőződésük is garantálja.